2013. január 7., hétfő

Nyelvújítás

Bár a családból többen is jártak nálunk a Kazinczy Gimnáziumba, mégis Lilin tört ki a nyelvújító láz. Újabban valahogy semmi sem egészen az, ami...

A palacsinta például pacsolinta, de dolgozik szóösszevonással is. A "vacsorára sütök pecsenyét" helyett például simán elhangzik a "sütök pacsonyát". :)


--------------------------------------------------------

Azt ugye tudja, hogy csak papírra szabad rajzolni, de azt még csak tanulja, hogy a papírból készült kártya kivételt képez. Rajzoltam neki kartonlapra számos kártyákat, erről tanuljuk a számokat, de a legtöbbnek már össze van a hátsó fele firkálva pirossal. Miután már a hatodikat adta a kezembe, aminek firkás volt a hátsó fele, és én már hatodszor néztem emiatt morcosan, kitalálta a megoldást:
- Fordítsd meg, Mama! Ott jobban jó!

Szabad fordításban: nézd már azt a felét, amire nem firkáltam, és akkor nincs baj! :D

--------------------------------------------------------

Este megyünk együtt fogat mosni. Osztom a fogkeféket, fogkrémeket, miközben ő nyomja az elméletet, kicsit sajátságos számolással:
- Ha Te se mosol fogat, meg én se mosok, akkor mind a kettő fogunk fekete lesz!

Szóval mindkettőnk foga. Mert azért kettőnknek összesen jóval több van, mint kettő. :D

--------------------------------------------------------

Itt volt Nagyi, aki a véget nem érő játékban abszolút partner. Estére már felavatta a gyerek lónak, folyton szegény Nagyin lovagolt. Ha néha tartott egy kis pihenőt, és felült az ágyra, akkor a lányom rögtön felszólította:
- Most boruljál be lónak!

Vagyis: állj négykézlábra, hogy rád mászhassak. :)

--------------------------------------------------------

 Unokatesójával, a gyakorlatilag felnőtt Emmával bújócskáztak. A nagylány bebújt a szekrénybe, ahová egyébként elég nehezen fért be, ezért a barátja, Tomi előkapta a fényképezőgépet, hogy megörökítse őt. Lili meglátta a kamerát, és azonnal pózba vágta magát, nőiesen elsimította a haját, majd így szólt Tomihoz:
- Ha gondolod, én szép vagyok...

Nagyon egyke a lányom, ugye? :D

--------------------------------------------------------

Folyton azt meséli mindenkinek, hogy nemsokára megyünk a tengerpartra kavicsot szedni, és jöhet velünk Marimama (anyósom) is. Én minden alkalommal elmondom, hogy az a Dunának a partja, nem a tengeré, ahová járunk, de ez nem nagyon akasztja meg, ő továbbra is a tengerpartra készül. Valami azért mégis megmaradhatott neki, mert ma séta közben azt kérdezi tőlem:
- Mama, a tengerparton nincs kavics?
- Van olyan tengerpart, ahol van, de én inkább azt szeretem, ahol homok van.
- Én a kavicsosat szeretem.
- Nem is voltál még tengerparton.
- De ha leszek, azt fogom szeretni.

Ebben biztos vagyok. Napokat tudna eltölteni úgy, hogy áll a vízparton, és dobálja be a kavicsokat rendre... :)





2 megjegyzés:

  1. Az én kedvenc gyerekszájam: A Scooby Doo-nak van egy olyan része, amiben benne van a Chupakabra, ez a mexikói szörny-izé. De mivel a szónak semmi értelme, a keresztlányomnak csupakamra lett. Az valahogy logikusabb :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a gyerekek mindig megtalálják a saját szájuk ízének megfelelő szót. Hogy aztán az a felnőtteknek hogy hangzik, kit érdekel! :))

      Törlés