2012. november 16., péntek

Pörrrgés

Amikor Lili még picike volt, azt mondta nekem a neurológus, hogy ne adjak neki cumisüveget és cumit sem, mert nem fogja tudni kimondani az R hangot a gyerek. Ezt teljesen alaptalan baromságnak éreztem, hiszen a gyerek már akkor is folyton berregett, brummogott, nem nagyon hittem benne, hogy hirtelen majd elfelejti az R pörgetését.

Aztán telt-múlt az idő, és tényleg raccsolós gyerekem lett. A medve is azt mondta, hogy "bumm-bumm", és nem brummogott többé, meg úgy általában, teljesen elhagyta az R hangot. Mostanában megint visszatért a brummogás, berregés, gyönyörűen pörögtek az R-ek, de ha szóban kellett használni, nem ment. Eszembe is jutott a neurológus, hogy talán igaza lesz, de nem. Háhhá! Lili tegnapelőtt megtanult olyan szép R hangokat mondani, hogy ő maga sem tud betelni vele. Minden szóban megpörgeti, és látom, hogy még meg is van lepve, hogy milyen szépen sikerült! :) Jöhet a répa, retek, mogyoró! :))

--------------------------------------------------

Ma megtalálta a Halász Judit cd-t, nagyon megörült neki.
- Mikor a Marimamánál voltam, megnyomtuk a gombot, és akkor jött a Dömötör, és megette a könyvlapot, utána meg hintát ivott!
- Tintát, cica...
- ... igen, tintát, és amikor vége lett, akkor meg tovább énekelt másokat a Halász Nudi!
- Halász Judit! - javítom ki nevetve.
- Nem. Halász Nudi volt. Tudom, hallottam.

Még nem jöttem rá, hogy lehet meggyőzni ilyen dolgokban. :D

--------------------------------------------------

Újabban nagy sláger nálunk a Mikulás téma. Hiába, no! Szezonja van, ugye. :) Ez a furfangos Mikulás leselkedik néha az ablakon, és figyeli, hogy szót fogad-e Lili. Amikor ez szóba kerül, Lili mindig elmondja a következőket (és mindig rosszul):
- Nekem biztos csokit hoz, Mama, mert én mindig fót szogadok!

Erről sem tudom lebeszélni. :D

--------------------------------------------------

Esténként együtt mosunk fogat, és miután ma smink is volt rajtam, gondoltam, gyorsan eltávolítom azt is.
- Te mit csinálsz, Anya? (újabban ez a megszólítás is nagyon menő nálunk)
-  Lemosom a sminkemet.
- Azzal a vattával?
- Igen.
- Adsz nekem is egyet?
- Persze. Tessék.
- Köszi, Anya, lemosom én is. - azzal komoly kis pofival benedvesíti a vattát a csapnál, és áll mellettem a tükör előtt a sámliján, és pontosan ugyanolyan mozdulatokkal törölgeti az arcát, mint én. Sajnos nem tudtam lefilmezni, pedig csuda látvány volt! :)

2 megjegyzés:

  1. Na, mintha összebeszéltünk volna :)
    Dávid jár logopédiára, mert több hanggal problémája van, köztük a bizonyos R hanggal. Tegnap mikor mentem érte az oviba, fülig érő vigyorral fogadott és előadta, hogyan tud berregni. Most sikerült végre, nagy az öröm. Tegnap egész este, sőt még ma is berregett mindenhol.
    Másik pedig, hogy Márk is azt mondja, hogy fót szogad és annyira édes, hogy nem is akarom kijavítani.
    Kár, hogy nincs fotó a "smink"eltávolító Liliről :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos van valami a levegőben, hogy most jönnek le a helyes R hangok... :D
      Örülök, hogy Neked is fószogadó gyermeked van! :))))))))) A smiklemosóst majd megpróbálom egyszer megörökíteni, szerintem lesz még rá alkalom, de most nem voltam felkészült, nem vittem magammal se telefont, se kamerát. Ha készül róla anyag, feltétlenül megmutatom! :)

      Törlés