2012. november 13., kedd

Nem mindegy

Tegnap meglátogatott minket Lili keresztapukája. Beszélgettünk, Lili mesélt mindenfélét, míg egyszer elértünk az aktuális kedvenc meséjéhez, Babarhoz.

- Mama! Mit is mondott Babar, mikor Retexisz el akarta venni Izabella babáját?
- Azt, hogy "ez már több a soknál"...
- Nem! Azt mondta, hogy "Retexisz, ez már túl megy minden határon"!

Erre persze minden felnőtt elkezdett nevetni, mert ez ugye tényleg nem mindegy. Lili végül annyit vett észre, hogy ez nekünk nagyon tetszik, úgyhogy az est folyamán többször megkérdezte még:
- Keresztapa! Mondjam, hogy ez túl megy minden határon?

:D

-----------------------------------------------

Gyermekem fekszik mellettem a földön, és rajzol. Csak későn veszem észre, hogy nem a papírra.
- Lili! Adtam papírt! Miért a falra rajzolsz? Tudod, hogy azt nem szabad!
- Bocsánat, Mama! Csak azért rajzoltam a falra, mert rossz volt a szemem!

És ilyenkor ne nevessem el magam. :)

-----------------------------------------------

- Mama! Te nagyon listás vagy!
- Listás? Az mit jelent?
- Azt jelenti, hogy nagyon kell vigyáznod magadra!

Remélem, nem feketelistás vagyok. :D

-----------------------------------------------

Odalent játszik a nagymamájával. Hallom, ahogy beszélgetnek:
- Na, mutasd meg a könyvben, hol vannak a csillagok! - kéri anyósom. - Már nagylány vagy, meg tudod mutatni!
- Nem vagyok nagylány!
- Nem?
- Nem. Majd holnap leszek az!

:)

-----------------------------------------------

- Gyere, édes, szállj be a kocsiba! - mondom neki, miután kijöttünk a papírboltból.
- De én a fehér kocsiba akartam beszállni, Mama! A Papa kocsijába!
- Édeske, azzal elment a Papa dolgozni. Legyen jó most a Mama kocsija, rendben?
- Na jól van, jó lesz a zöld. Igazán szép kis autó ez is!

Szerintem is. :D

-----------------------------------------------

A kocsimban rendszerint Caro Emerald lemez szól. Közös kedvencünk a Back it up c. szám. Amint elindul, Lili elkezd táncolni az ülésben, ütemre nyújtogatja a nyakát előre. Én is táncolni kezdek vezetés közben kicsit, csak az én fejem oldalra billen ki ritmusra.
- Mama! Nem úgy kell! Kocsiban csak így szabad táncolni! - mondja, és vigyorogva mutatja, hogy nem oldalra, hanem előre kell nyújtogatni a nyakunkat.
- Jaj, elnézést! - mondom, és utánozni kezdem őt.
- Így jó, Mamikám! Táncoljunk együtt! - kiáltja boldogan. Én meg azon vigyorgok, hogy kezdünk olyanok lenni, mint a diszkópatkányok. :D

-----------------------------------------------

- Jaj, vigyázzatok! Ott jön a Pista bácsi! - kiabálja anyósomnak és nekem. (Pista bácsi a Verdákból a kombájn, akitől ő nagyon fél.)
- Hol van ez a Pista bácsi? - kérdi anyósom, aki mit sem sejt arról, hogy félnie kéne.
- Ott, ott, a függöny mögül jön! És mindjárt bekap Tégeteket! - kiabálja Lili.

Tégeteket. Imádom a magyarját! :)

-----------------------------------------------

Reggel adtam neki egy banánt. Mesét akart nézni evés közben, természetesen a Babart. Ránéztem az órára, és megállapítottam, hogy anyósom érkezéséig percre pontosan belefér a Babar, úgyhogy igent mondtam (utána úgysem mesét fog nézni, hanem játszanak). Én közben csinálom a dolgom a másik szobában, és csak arra figyelek fel, hogy már háromnegyed óra elment a meséből, mikor bejön hozzám Lili kérdezni valamit, banánnal a kezében. Egy falat sem hiányzik belőle, ugyanúgy szorongatja, ahogy a kezébe nyomtam. Felszólítom, hogy egyen végre, ő meg, mint aki akkor veszi észre, hogy a kezében van a reggeli, belenyammog a banánba. Elrohan, aztán 10 perc múlva banán nélkül jön újra kérdezni valamit. Amikor elindul vissza a szobájába, még hátrakiált nekem:
- Megyek a banánomhoz! Már igazán régóta vár rám!

:)

-----------------------------------------------

- Mama, most két szarv van a fejemen?
- Nem, két copfot csináltam Neked.
Megfogja óvatosan a copfokat:
- Egy... kettő... Mama! Szerintem ezek inkább mégis szarvak lesznek!

:D

Íme a kis "szarvasom":


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése