2012. szeptember 6., csütörtök

Minden rendben?

Nekem alapvetően nagyon normális, egészséges lelkületű gyerekem van, de azért néha meg tud lepni, na.
Ma hirtelen ötlettől vezérelve odarohan hozzám, és se szó, se beszéd, a dekoltázsomnál fogva elkezdi lefelé húzni a pólómat, és kukucskál befelé.
- Keresel valamit, édes? - kérdezem meghökkenve. Alaposan körülnéz odabent, aztán elégedett fejjel válaszol:
- Csak megnéztem, hogy minden rendben van-e.
- És?
- Igen, minden rendben! - mondja, majd rohan vissza játszani.

Az ilyen dolgokkal nem nagyon tudok mit kezdeni. :)

-------------------------------------------------------

Tegnap fürdés után hisztizett egy sort. Indultunk volna már fogat mosni, de ő hozni akarta a Micimackót, a Cicát és a Békát is.
- Ne hozd őket, drágám! Mindjárt jövünk vissza!
- De hozom, mert meg akarják nézni, ahogy fogat mosok!
- Nyuszika, nem tudjuk őket hová tenni közben, légyszi ne hozd!
- De Mama! Sírnak, ha nem jöhetnek!
- Majd megvigasztalom őket, ha visszajöttünk!
- Nem, nem maradhatnak itt!
- Miért nem?
- Mert nem tesz jót nekik!

Újabban ez az adu ász, minden vitát ezzel zár le, hogy ha valamit nem engedek / nem csinálok / nem tartok jónak, akkor közli, hogy ez "nem tesz jót". :)

-------------------------------------------------------

Esténként, amikor már megvolt minden mese, és az alvás nevű program következik, lekapcsolom a villanyt, felkapcsolom a sólámpát, és a diszkrét félhomályban Lili mellé kucorodom az ágyban. Ha lefekszem, én is elalszom, úgyhogy inkább ülni szoktam, ő meg hozzám bújik úgy, és elalszik. Én addig a telefonomon nézelődöm: híreket olvasok, levelezgetek, facebookot nézek, vagy angry birds-özni szoktam. Utóbbinál ugye elég fontos, hogy az ember jól tudjon célozni, és a mérges madarat pont oda lője ki, ahová kell. Ilyenkor viszont Lilire mindig rátör az éberség:
- Segíthetek, Mama?
- Ebben nem tudsz, édes, aludjál légyszíves!
- Jó, de foghatom a kezed?
- Ha nem baj, inkább a lábamat fogd, oké? Az is én vagyok.
- De ha a kezedet fognám, segíthetnék...
- Nyuszika, nem tudsz ebben segíteni, de nagyon aranyos vagy, hogy szeretnél. Aludj, kérlek!
- Jó, de most én most segíteni szeretnék Neked! - mondja, és a csuklómnál fogva elkezdi rángatni a kezem, és jókat kuncog a "segítségén". Pontosan tudja, hogy nem tudok így játszani, de nem is ez a cél. Addig rángatja a kezem, míg megkérdezem:
- Cica, most tulajdonképpen mit szeretnél tőlem?
- Hát azt, hogy hozzám bújjál, Mama!

Erre persze nem lehet nemet mondani, úgyhogy eldobok kapát-kaszát, pontosabban telefont, és hozzábújok. És persze elalszom... de legalább ő is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése