2013. február 13., szerda

Dulifülű

Alapvetően jó hallása van, de néha kicsit félreértjük egymást.
Nem bírom, ha úgy beszél hozzám, hogy a szájában van a cumi, így mikor idelépett mellém, kikaptam a szájából a cummert. Felháborodott, és toporzékolni kezdett:
- Azonnal add vissza a cumimat! - követelte.
- Nem adhatom vissza.
- De igen! Azonnal add vissza azt a cumit! Azonnal! - toporzékolt.
- Csak akkor adom vissza, ha nem leszel ilyen dulifuli!
- De én nem vagyok dulifülű! - mondja, és nagyot toppant mellé morcosan.

:D

----------------------------------------------------------------

Hétfőn este elmentünk kicsit kettesben a férjemmel, anyósom vigyázott Lilire. Lefekvéskor bánatosan kérdezi tőlem:
- Mama, máskor is elmentek ketten a Papával? - és olyan bociszemekkel néz rám, hogy szinte nehezemre esik igazat mondani.
- Igen, előfordulhat, drága. Tudod, néha van olyan dolgunk, ahová kettesben jobb menni.
- Tényleg? - vidul fel váratlanul. - Akkor lesz még ilyen? És addig én játszhatok Marimamával? Hurááá!

Szóval kopjunk le gyakrabban... értem én. :D

----------------------------------------------------------------

Vacsoránál Papa odatol neki egy darab újhagymát, hogy találja ki, mi az. A nagy találgatás közben Ági (kisebbik nagylány) odasúgja nekem:
- Tudja amúgy? (mármint Lili tudja-e egyáltalán, milyen egy újhagyma)
Lili meg azt hitte, hogy neki akart súgni Ági a közbeszólással, ezért elkezdte szajkózni azt, amit kihallott a kérdésből:
- Kuttyamúgy, ez egy kuttyamúgy!

:D

----------------------------------------------------------------

Mikor megfelelő hőmérsékletűnek ítéltem a teát, odaadtam neki. Megitta, majd felkiáltott:
- Mama, óvatosan ittam! Egy kicsit nagyon langyos volt!

:D

----------------------------------------------------------------

Vizes lett valahogy a körme, és nagy ámulattal mutatja nekem:
- Mama! Valahogy megizzadt a körmöm!

:)

----------------------------------------------------------------

A Tesco-ban nézelődtünk, épp a fehérneműknél álltunk meg kicsit. Lili ment végig a melltartók mellett, és egyenként megfogta a kiakasztott holmikat:
- Ez is cicicsomagtartó, ez is cicicsomagtartó, ez is cicicsomagtartó...

Ha jól sejtem, a cicifix, a melltartó és a csomagtartó szavakból született ez az új szó. :)

----------------------------------------------------------------

Múltkor valamit mesélni akartam Áginak, de Lili folyton belebeszélt. Ági rávette, hogy ők ketten játsszanak csendkirályt. Elmagyarázta neki a szabályokat, hogy ők ketten most nem szólalhatnak meg, és aki előbb megszólal, az veszít. Én végre zavartalanul befejezhettem a mondatomat, de közben látom, hogy Lili iszonyatosan küzd magával, hogy mondaná*, de nem mondja, mert akkor veszít. Nagyon édes volt, ahogy próbált csendben maradni. Aztán egyszer hangtalanul odatátogja nekem:
- Mama, mondd meg neki, hogy most játsszunk inkább beszélőkirályt!

:D

*Itt kell megjegyeznem, hogy fogalmam sincs, hogyan csinálja, de tényleg be nem áll a szája. Még vacsora közben is végig énekel, mesél, de közben fogy a kaja a tányérjáról, viszont egy pillanatra sem hallgat el. Még nem tudtam megfejteni a technikát.... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése