2012. október 9., kedd

Anyázás

Amikor kicsi voltam, körülöttem mindenki Anyunak hívta az anyukáját, én Mamának. Nem sokszor próbálkoztam mással, mert már az első anyuzásnál kijelentette anyukám, hogy na az aztán nem, vagy Mama, vagy Mami, vagy Édesanya, végszükség esetén Anya, de ő aztán nem Anyu, az fix!



A nővéremmel akkor úgy gondoltuk, hogy ez igazságtalanság, ezért ő az első gyermekének megengedte az anyuzást. Akkor határoztam el, hogy én nem fogom, mert az "Annyúúúúúúú" felkiáltás - mely percenként háromszor szakadt ki a gyermekből - szabályosan nyúzta az agyamat. (A második gyermek már ott is inkább mamizott... :D)

Viszont anyósom rendszeresen úgy mutatkozik be a telefonban a kisfiának, hogy "Anyu vagyok", és bizony, ha (majdnem) hallótávolságon kívül vagyok, előfordul, hogy engem is ezen a néven emleget Lilinek. Így kb. egy hónapja a lányom elkezdett próbálkozni ezzel a megszólítással, én viszont következetesen közlöm, hogy nem vagyok Anyu. Ma reggel odaszalad hozzám egy tusfürdővel a kezében:
- Anyu, megszagolhatom?
- Nem vagyok Anyu! - mondom kicsit ingerülten.
- Apa, megszagolhatom ezt? - fordul inkább az apjához.
- Nyuszika, nálam is megszagolhatod, ha nem hívsz anyunak! Ha úgy kezdődik a mondat, hogy Mami, akkor igen lesz a válasz. - mondom neki. Erre mint az elmeorvos a betegéhez, odafordul hozzám:
- Jól van, megígérem, hogy nem anyázok többé! Akkor megszagolhatom?

Naná! Csak semmi anyázás! :D

--------------------------------------------------------

Lili vasárnap úgy döntött, hogy a fehér szekrények túlságosan egyhangúak, ezért zsírkrétával "feldíszítette" őket. Tekintve, hogy a nővére is ott volt a szobában, bennem fel sem merült a lehetősége annak, hogy valami őrültség folyik odaát, de tévedtem. Eszti gyakorlatilag félig, néha egészen aludt Lili ágyán, és mint mondta, ő szólt, hogy ne csinálja, csak addigra már készen volt a művel a kishúga. Mikor megláttam, mit csinált, letérdeltem elé, és a szemébe nézve halkan mondtam:
- Édeske! Tudod, hogy csak papírra szabad rajzolni, ugye? Miért rajzoltál akkor a szekrényre is?
- Mert szép!
- De most a Maminak ezt le kell mosni!
- Jól van, Mamika! - mondja megnyugtatóan, és a vállamra teszi a kezét. - Mosd le akkor bátran!

:D

--------------------------------------------------------

Lencsefőzeléket főztem ma ebédre, meg egy kis fasírtot. Gyermekem belekóstol a főzelékbe, és hümmögni kezd:
- Hmmm, Mamika! Ez aztán túl finom egy főzelék!
- Túl finom? Azt hittem, épp jó.
- Hát épp jó, és az túl finom úgy.

Öröm neki főzni. :))

--------------------------------------------------------

Az Auchan kihúzta nálam a gyufát (erről majd a saját blogomban írok), ezért a Tescoba megyünk nagybevásárolni. Lili nagy örömére, ott ugyanis mindig találkozhat Barneyval. Én ugyan egyáltalán nem szeretem ezt a Barneyt, de ő rajong érte, és a DonPepe előtt van egy vonat, ahol beülhet Barney mellé. Onnantól, hogy belépünk a Tescoba, addig, míg Papa be nem áll a pénztárhoz, folyamatosan azt hallgatjuk, hogy "Mehetek már a Barneyhoz?" Mutatom, mennyire örülnek egymásnak:
Nagy a szerelem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése