2012. július 27., péntek

Macskásodunk

Új fegyvere van a lányomnak. Ha valami konfliktusba keveredünk (mert azért két akarnok néha törvényszerű, hogy összecsapjon), egyszerű fegyvert vet be: a világ legcukibb mosolyával hozzám bújik, miközben nyávogva azt mondja, hogy "Nézd, milyen aranyos kismacska bújt hozzád!". Na, ezek után nem nagyon tudok haragudni rá...
Ez a macskásodás már odáig ment, hogy ő Lili macska, én vagyok Mama macska, az apja pedig Papa macska. Ma délután összebújva fekszünk az ágyon kettecskén, várom, hogy elaludjon. Egyszer csak felteszi a szokásos lemezt:
- Miáú, Mama macska! Látod, milyen édes kismacska bújt ide hozzád?
- Látom igen, nagyon cukor. Aludjon a kis édes macska, rendben?
- Miáú! A Papa macska hol van?
- Egerészik.
- Nem! - mondja hirtelen elhagyva a nyávogást. - Dolgozni ment. Azért, hogy legyen miből szép cipőt venni nekem!

(Papa példabeszédei nagyon hatásosak. :D)

---------------------------------------------------------

Többnyire én mesélek este, de azért hetente 2-3 alkalommal Papa is beszáll. Ilyenkor jönnek a mesék, amiket "csak Papa tud". A minap valami nyulas-farkasos-medvés mese kerekedett ki, amíg én fürödtem. Miután visszaértem a gyerekszobába, Lili elmesélte nekem a mesét:
- A nyuszipapa elment az erdőbe, és mindenféle füvet és bogyót szedett a kosarába. Egyszer csak előugrott a farkas egy fa mögül, és bekapta a nyuszipapát! A medve ekkor meghallotta, hogy valaki segítségért kiált, és odaszaladt. Jól elverte a farkast, és kiszabadította a nyuszit! Azt mondta a farkasnak: Ha még egyszer meglátlak erre, rátekerek a nyakadra!

:D
---------------------------------------------------------

Ha valami rosszaságot csinál, szoktam neki mondani, hogy "ennek most nem örülök". Ehhez mindig társul az a nézés, ami ugyanezt mondja neki. Ma reggel elkezdte leoperálni az ágyáról a lepedőt, mert ő pucér ágyon szeretett volna aludni. Nem is kellett szólnom, csak ránéznem, és máris tudta, hogy ez most nem oké. Abbahagyta a lepedő eltávolítását, és azt mondta:
- Ettől nem mosolyogsz, Mama? És mit szólnál egy kis puszilkodáshoz? Attól már mosolyognál, ugye?

:))

---------------------------------------------------------

Újabban rákapott arra, hogy ha valamiből egy "picit" szeretne, akkor azt mondja:
- Csak egy picike darab számot kérek belőle!
Ha valakiről nem tudja, hogy az illetőt hogy hívják, ezt kérdezi:
- És neki kinek hívják a nevét?

Elég rendhagyó nyelvtani szerkezeteket talál ki...
---------------------------------------------------------

Szombaton esküvőn voltunk. Egyik barátunk kérdezi tőle tegnap:
- És milyen ruha volt a menyasszonyon, Lili?
- Volt rajta ruha!

:)

---------------------------------------------------------

Szomszéd kisfiú szeptemberben lesz 1 éves. Tegnap Lili rászabadult, és simogatta, szeretgette. Természetesen be is mutatkozott neki:
- Én a Bakó Lili Anna vagyok! És Te ki vagy?
Persze szegény kisfiú még nem tud beszélni, így - el nem ítélhető módon - nem mutatkozott be. Lili nem hagyta annyiban:
- És Te ki vagy? Na! Válaszoljál szépen, Bendi!

:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése