2012. június 6., szerda

Lemúriakártya

- Mama! Szeretnék játszani a lemúriával!
- Az mi?
- A kártya.
- De melyik?
- Jaj, Mamaaa! Hát a lemúriakártya! Itt egy pár, ott egy pár!
- Az memóriakártya, tündérem!
- Azt mondom! Lemúriakártya!
(Egy újabb szó, amit makacsul rosszul mond. :D)

Kb. egy hete van egy új szavunk, ami körülbelül az izé helyettesítője lehet nála, rohadtul megfejthetetlen, hogy mi az, mert hol jelző, hol főnév, hol ige. Ez a szó a béliszt. Dalba is gyakorta beleszövi: "Lalalala béliszt, lala lalalala béliszt, bééééliiiiszt!" - és hasonlók. De előfordul, hogy a kutya neve lesz (Gyere, Béliszt kutya, gyere velem sétálni!), esetleg indok (Nem akarok még aludni, mert béliszt.). Egyelőre nem tudtam rendszert találni a szó felbukkanásában, ezért saját hatáskörben úgy döntöttem, hogy ez lehet nála az izé.

---------------------------------------------------------

Minden este kitör a pánik, ha fürdeni megyünk. Hiába mondom, hogy ma nincs hajmosós nap, mégis a fürdés végéig könyörög:
- Ne mosd meg a hajamat, Mama! Ne mosd meg a hajamat, Papa!
Lili alapvetően szófogadó gyerek, de azért van olyan, hogy többször kell elmondanom valamit, hogy tényleg úgy legyen. Nemrég volt nálunk egy barátnőm a két gyermekével, és a kisfiúnak nagyon sokszor kellett elmondani a szabályokat, igazi kis lázadó. Amíg itt voltak, többször elhangzottak "hányszor mondtam, hogy..." kezdetű mondatok. Tegnap, amikor megint nem mostam meg Lili haját, mert nem is akartam, kivettem a kádból, betakargattam fürdőlepedővel, mire morcoskodva így szól hozzám:
- Mama! Hányszor mondtam neked, hogy ne mosd meg a hajamat!
- Holnap megmoshatom?
- Nem! Hát hányszor mondtam neked, hogy SOHA ne mosd meg többé a hajamat!

Szóval lehet, hogy raszta lesz a kölyök...

---------------------------------------------------------

Szintén tegnap este. Áll a gyerek a pelenkázón, pucéran. Ráadom a fürdőköpenyét, mire édesen rám vigyorog:
- Rám adtad a fürdőköpenyemet?
- Igen, szívem.
- Én meg pukiztam egyet! - vihog boldogan.
- Gratulálok. - mondom, aztán megérzem az említett pukit. - Huhúú, hát ez nem semmi!
Lehajtja a fejét, és zsivány kis mosollyal megkérdezi tőlem:
- Na, érzed már a problémát?

Hogy ilyen dumákat honnan szed, nem tudom, de nagyon röhögtem. 

---------------------------------------------------------

Papának ma van a szülinapja, így Lili videón is üzent neki:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése