2013. június 2., vasárnap

Legutóbbiak

Kicsit szétforgácsolódtam, mióta ilyen sok blogom van, de azért igyekszem pótolni mindent. Itt is. :)

Új arckrémem van, este bekentem vele az arcom. Odahajoltam Lilihez, hogy megpusziljam, mire ő visszahúzott még egy körre, és simogatni kezdte az arcom:
- Mamikám, valami illatot tettél a pofikádra, azért vagy ilyen szép illatú?

:D

-------------------------------------------------------------

Melegszendvicset sütöttem, Lilinek felvágtam falatokra a kenyeret. Látom, hogy néha hozzá-hozzányúl az ételhez egy ujjal, de még nem eszik belőle.
- Mi az, édes? Túl meleg még?
- Megfogtam a tetejét, az már nem meleg, de a teste még igen!

-------------------------------------------------------------

Valamelyik mesében olvastuk azt a szót, hogy macskabéka. Ez aztán nagyon megmozgatta Lili fantáziáját:
- Mamikám! Van olyan is, hogy kutyabéka?
- Nem tudok róla.
- És egérbéka?
- Nem hiszem.
- Akkor mondjuk tehénbéka?
- Az sincs, de például kecskebéka van.
- Kecskebéka??? És az mekeg vagy brekeg?

:) 

-------------------------------------------------------------

Sokszor mesél nekem azokról az időkről, amikor ő MÉG nagy volt, és voltak gyerekei. A mai mese például így nézett ki:
- Volt egy kislányom és egy kisfiam, én voltam a mamájuk. És volt nekünk kengurunk otthon, akinek született három kicsinye. Irtó édesek voltak, sokat játszottunk velük! És voltak dinoszauruszaink is, de nem bántottak minket sosem, növényevők voltak. Ragadozókat nem tartottunk, mert azok harapnak. Aztán a kislányom és a kisfiam megnőttek, hatalmasak lettek, mint a Papa, és én meg akkor is szerettem őket, mert nekem meg ők voltak a kicsinyeim.

Imádom a történeteit hallgatni, váratlan fordulatokból nincs hiány. :)

-------------------------------------------------------------

Nagyival beszélgetünk Skype-n:
- És majd máskor is eljössz, hogy játszhassunk a dinoszauruszokkal? - kérdi Nagyitól Lili.
- Persze, drágám, elmegyek! Majd megint sütünk velünk tortát, jó?
- Jó. És mikor jössz?
- Még nem tudom... - kezdi magyarázni a Nagyi, de Lili máris javasol időpontot:
- Gyere inkább holnap!

Türelmes, mint az anyja. :)

-------------------------------------------------------------

- Mamikám, lefekszel Te is aludni?
- Nem, édeske, majd este idebújok. Még csak délután van, és nekem rengeteg dolgom van, amíg Te alszol.
- De nekem is rengeteg dolgom van!
- Neked az a dolgod, hogy aludj egyet! Szép álmokat!
- Szerintem meg az a dolgom, hogy mesét nézzek, úgyhogy húzd fel a redőnyt, Mamikám, mert én egyáltalán nem vagyok álmos!

Nem engedtem neki, és az egyáltalán nem álmos gyerekem 10 perc múlva már aludt, mint a bunda. :)

-------------------------------------------------------------

Üldögél a bilin, és közben énekel:
- Pisi, pisi, gyere ki! Ég a házad ideki! Kapsz tejet vajat, holnapra is marad.

És láss csodát, a pisi kijött. :D

-------------------------------------------------------------

Lili újabban rengeteget énekel, és megmondom őszintén, ebben nagy szerepe van a Kerekmese.hu-nak, mert Lili nagyon szereti ezeket a dalocskákat. Az összeset tudja már kívülről, és boldogan énekli őket. Íme egy részlet a számolós dalból (a Kerekmeséről és a hosszabb dalokról később, a Meditatív Hurrikánon olvashattok, ha a nagyobb videó végre hajlandó lesz a telefonomról átfáradni a gépemre):

2 megjegyzés:

  1. Mi van akkor, ha Lili tényleg emlékszik az egyik előző életére?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szokatlan a családban az ilyesmi, úgyhogy én nyitottan hallgatom ezeket a meséket. :)

      Törlés