2013. március 30., szombat

Durva dolog

Újabban ez a szava járása, minden "durva dolog", ami neki nem tetszik. Ma is, amikor ebédnél felmerült, hogy ebéd után alvás jön, összevonta a szemöldökét, összefonta maga előtt a karjait is, és morogva közölte:
- Megmondtam, hogy világosban durva dolog aludni!

Így telnek hát a napjaink, csupa durva dologgal. Például őrületes vitáink vannak arról, hogy egy hároméves vajon tud-e egyedül enni. Én állítom, hogy aki kétévesen tudott, az háromévesen is tud egyedül enni, ő viszont azt állítja, hogy neki "etetés" kell, mert még túl kicsi.
- Nekem etetés kell! - üvölti mérgesen.
- Nem. - zárom le a vitát, és kimegyek a konyhába. Utánam rohan, és morogva-ordítva rám ripakodik:
- De ha nem etetsz engem, az durva dolog!

Áll a dolgozószoba ajtajában, játékból nekem telefonál:
- Halló kérem, hogy vannak ott a dolgozószobában?
- Kicsit álmosan, megyek is aludni.
- Az durva dolog lenne, ilyenkor még nincs alvás!
- Éjszaka van! Már miért ne aludhatnánk?
- Mert ilyen durvaságokat nem csinálunk a gyerekkel!

De ugyanígy durva dolog, ha nem kap több csokit éppen, ha nem nézhet meg még egy mesét, ha fogmosáshoz nem cipelheti az összes barátját a fürdőszobába... Bizony, ilyen durva szülő vagyok én... :)

--------------------------------------------------------

- Mama, ez a Károly lakása? - kérdezi tőlem a saját fürdőszobánkban.
- A Károlyé?! Ez meg hogy jutott eszedbe?
- Hát úgy, hogy én találtam ki.

:D

--------------------------------------------------------

Mostanában macska lett a lányom, folyton bújik hozzám, és hízeleg.
- Olyan jó ez a kis bújcika, ugye, Mama?
- Nagyon jó, édes, de most elég, mert mennem kell.
Ő persze tudja, hogy ha szeretget, maradni fogok még, és mivel épp ezt akarja, csimpaszkodik a nyakamba, és udvarol:
- Te vagy a legédesebb Mamika a világon! Ugye milyen édes kismacskád vagyok én? Ugye, milyen finom bújcizok?
- Tündér vagy, és imádlak is, de az ingek nem vasalódnak ki egyedül. Te alszol, én meg vasalok, oké?
- Oké. - adja fel a dolgot, és elengedi a nyakam. Mielőtt kilépek a szobából, kaján vigyorral utánam szól: - Jó szórakozást!

Hát köszi. :)

--------------------------------------------------------

Megyünk az autóval, a férjem vezet. Megdöccenünk egy úthibán, mire Lili azonnal felelősségre vonja:
- Ez meg mi volt, Papa?
- A kerekem belement egy gödörbe.
- De Papa, Neked nincs is kereked!

Jogos. :)

--------------------------------------------------------

Egyik reggel vidáman ébredt, bohóckodott sokat. Odateszi a cumiját a homlokomhoz, és jót nevet:
- Lett egy szarvad, Anya!
- Húha, akkor én már nem is vagyok ember? Valami dinó lettem talán?
- Igen, cuminoszaurusz!

Utána átment az apjához a másik szobába, és belőle is cuminoszauruszt csinált. :D

--------------------------------------------------------

Orvosost játszunk, ő a doktornéni, én a beteg.
- Jaj, doktornő drága, segítsen rajtam, mert nagyon fáj a... mi is? ja, a fejem!
- Jól van, megvizsgálom. Sóhajtson egy nagyot, most még nagyobbat. Rendben, nincs nagy baj.
- Meggyógyulok?
- Persze. Igyon sok folyadékot, és van nekem egy jó kis kenőcsöm, azzal bekenem a hátát. Így ni.
- És ettől elmúlik a fejfájásom?
- Nem. De semmi baj, köhögni sem fogsz!

Nem járunk orvoshoz sosem, talán ezért keverjük a dolgokat kicsit. :D

--------------------------------------------------------

 Ma ebéd után mondom neki:
- Na, most aztán indulás az ágyba, alvás jön!
- De nem lehet ma aludni!
- Miért nem?
- Mert a Nagyinak születésnapja van!
- És?
- És ki látott már olyat, hogy egy születésnapon aludjon a gyerek?

Hát én. Már alszik is. Nagyit pedig Isten éltessen sokáig innen is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése