2013. augusztus 1., csütörtök

Igazi Mama

Azt, hogy a lányom engem Mamának fog hívni, én már akkor leszögeztem, amikor még meg sem született. Kértem a nagymamákat, hogy senki ne neveztesse magát ugyanígy, mert az a gyereket esetleg megkavarja. Anyukámnál mondjuk fel sem merült ilyesmi, nála evidens volt, hogy ő a Nagyi, hiszen nálunk senki nem hívja a nagymamákat mamának, mert az ugye fél Magyarországon (és a világ minden országában) az édesanya megnevezése. Anyósom viszont Magyarország másik feléhez tartozik, és ő ragaszkodott a Marimama megnevezéshez Nagymama helyett.
Ezt csak azért mondtam el, hogy mindenki értse az alábbi történetet. Anyósomnál voltunk, és telefonálnom kellett. Bementem a kis szobába, ahol tök sötét volt, de nem kapcsoltam villanyt, mert a telefonáláshoz úgyis a fülemet használom. Lili közben elkezdett bolyongani a lakásban, és szólongatott, hogy "Mamaaa! Mamaaa!", de mivel telefonáltam, nem szóltam neki, hogy a sötétben keressen. Gondoltam, ott van az apja, a nagymamája, a két nővére, valaki csak tud neki segíteni abban, amit akar, én meg majd mindjárt jövök. De Lili nem adta fel, jött-ment, és mamázott. Papa próbált neki segíteni:
- Marimamát keresed, drágám? Ott van a nagy szobában!
- Nem! - mondja felháborodva a lányom. - Én az igazi Mamát keresem! Az enyémet!

Elöntötte a boldogság a szívemet. Én vagyok az igazi. Neki legalábbis biztosan. :))

----------------------------------------------------

Kimentem a teraszra, mert ott a legjobb a fény (napsütés), hogy a néhány előbukkanó szőrszálat kiepiláljam a lábszáramból. Lili is kijött velem, és figyelmesen nézte, ahogy húzogatom a zajos akármit a lábamon.
- Mi az, drágám, min gondolkodsz? - kérdeztem, mert láttam, hogy ráncolja a homlokát.
- Hát azon, hogy miféle lábmasszírozó lehet ez, amit használsz.
- Nem masszírozó, édes, kitépi a szőrszálakat a lábamból.
- Ne viccelj, Mama! Hiszen az fájna, Te meg nem is visítozol!

Majd megtudod, édes lányom, mi mindent bír ki egy nő.... :D

----------------------------------------------------

Utazunk, az autóban elöl Papa-Mama, hátul a három lány. Lili rugdossa elmélyülten az ülésem hátulját, amit nem győzök takarítani... Eszti rászól:
- Ne rugdosd az ülést, Lili!
- De rugdosom, mert a Mamám most úgysem látja.

Köszi... :D

----------------------------------------------------

Balatonon voltunk, Papa kibérelt egy csúszdás vízibiciklit, és három lányával vízre szállt. Talán jobb is, hogy messze voltak tőlem, és nem tudtam belebeszélni, mert engem a frász kerülgetett, ahogy a gyerekem úszástudás, mentőmellény, karúszó és minden egyéb segédeszköz nélkül, egy szál fürdőgatyában ugrált a Balatonba azzal a biztos tudattal, hogy majd a Papa kihúzza. Mikor kijöttek, csak úgy pörgött a gyerek az adrenalintól.
- Na, tetszett a csúszdázás, babám? - kérdem tőle.
- Igen, nagyon jó móka! - mondja izgatottan. - És ha elmerültem, akkor sem volt baj, mert a Papa rögtön kihúzott, és én meg kiköptem mindig a számból a nemivóvizet.

:)



----------------------------------------------------

Szomszédban építkeztek, nagy zaj volt egész nap. Lili üldögélt a bilin, és onnan kiabált:
- Csend legyen már! Csend legyen!
- Sajnálom, édes, nem maradnak csendben. Tudod, építkeznek, és az zajjal jár. - próbálom nyugtatni, de félbeszakít egy fúró éles visítása. Lili felháborodottan kiabálja túl a zajt:
- De hiszen ezek nem építkeznek, Mama! Ezek fúrókodnak!

----------------------------------------------------

- Jaj, Mama! Történt valami szörnyűség a kóláddal! Olyan fura színe lett!
- Ez nem kóla, édes, hanem paradicsomlé.
- De akkor meg miért kólás pohárba tetted?
- Mert ebből szeretek inni, és paradicsomos poharunk egyébként sincs.
- Hát itt az ideje, hogy vegyél!

:D

----------------------------------------------------

Ma reggel a fürdőszobában csodálta magát a tükörben, aztán hozzám fordult:
- Mama! Olyan csodálatosan szép vagyok ma! Menjünk el valahová!

No comment. :D :D :D

----------------------------------------------------

Mesenézés közben hirtelen csend lesz a szobájában. Átkiabálok neki:
- Mi történt, drágám, megállítottad a mesét?
- Nem, a mese megy! - kiált vissza. - Csak valamitől hirtelen lecsendült

:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése